Monday, July 29, 2013

Segala nya bermula disini =)

Assalamualaikum..

Segalanya bermula disini. Peh..ayat..

Sebenarnye bukan ape pun..just nak share..Selepas rasminya bertunang hari 2..wujud lah satu buku..yang akan dijadikan tempat untuk menconteng2 dikala idea terlampau banyak dengan imagenasi yang tinggi terhadap majlis perkahwinan aku nanti, bayangan menjadi puteri raja bersama putera raja yang disaksikan oleh semua rakyat jelata (untuk hanya sehari)..hahahaha..mengarut!!!..please stop!! =)..majlis tersangat la simple/sederhana nanti k..

Buku ni..baru bulan berape..dah lunyai..dibawa kehulu kehilir..bawak pegi office hari2..coz takot..kat office nanti..banyak idea datang..haha..*sebenarnya..malas buat keje* *ngadap PC..usha blog orang*.hehe

Jom closeup..
Buku yang nak lunyai 2..buku ini dihadiahi oleh kwn office..*buku pun x de duit nk beli* hehe

Buku ni didevide kan kepada beberape penanda

1) Full check List
2) Plan to do..untuk setiap bulan..Sbb ak kn bride yg sengkek..so gaji tiap2 bulan 2..msti kne settle kn something..coz..ak nk simpan duit mmg liat kemain..=)..Kalu bnyk duit..buku ni x kan wujud..coz..sehari..smue boleh settle..yedak??
3) Doorgift
4) Nikah, baju & khatam al-quran
5) Meja guestbook
6) All about persandingan
7) Bilik pengantin ( coz x ambik pakej..Plan nk decorate yg simple2 je..) cat bilik, pasang sarung tilam, letak bunga..siap..hehe
8) Photografer - ni x de pape pun..just letak quatation dari photografer n paste kn resip2..
9) Hantaran - tapi kosong..sebab dah sub-contrek kn kat angah..=)
10) Personal sgt..(hahaha) mmg personal..Dalam ni..tulis semua duit keluar dari akaun..yang x berape nk ada duit 2..

Walaupun dah tulis2 cam gini..tapi aku takot sgt..ada je perkare2 kecik2 yang ak miss out..huhu..perasaan 2 sentiase ada kan..sebab i2..aku selalu usha2 blog orang..mane lah tau..boleh terbace benda2 yang aku termiss out 2..

Jom usha plan to do aku untuk tiap2 bulan  2 nak?

ha..banyk kan..hehe..kalu dah settle..akan tulis "settle"..kalu x..ak tulis "not settle, Forward to month.".
Ahhhh...so far..banyak jugak yang x siap..dalam 50% lagi..
Mengikot  ramalan wedding countdown ak..lagi 4 bulan 12 hari!!! nak tahu tarikh die..kire sendiri na..=)

k lah..happy reading..tq for reading this celoteh..
kalu rase jelek..simpan dalam hati k..=)
Assalamualaikum.

4 comments:

  1. qill..nak tiru juga idea buku ni..

    ReplyDelete
  2. hahahaha..tiru la linda..linda!!!!nk kwen jgk ke? BILE???hehe

    ReplyDelete
  3. aku pun ada buku cenggini. hehehe.. baju nikah aku terus aku bawak sekali majlis khatam quran lepas nikah tu. hehehe. aku buat malam

    ReplyDelete
  4. haah la eka..asl la ak x terpikir..x pyah ak buat bju lg kn..hahahaha..jimat sikit..aduh...=)

    ReplyDelete